Wanneer je je producten gaat toevoegen, zorg je ervoor dat je bij ieder product de prijs, de productnaam en de productomschrijving invult. Geef je product een logische naam en optimaliseer de productomschrijving zo veel mogelijk voor zoekmachines. Gebruik dus de zoektermen waarnaar onlineshoppers zoeken als ze het product willen kopen. Krijg je een productomschrijving aangeleverd van de leverancier? Neem die dan niet klakkeloos over, maar geef er je eigen draai aan, zodat je een unieke tekst creëert. Ook dat komt de vindbaarheid in de zoekmachines ten goede.
Wat productfoto’s betreft, is het slim om voor consistentie te zorgen. Kies bijvoorbeeld altijd voor productfoto’s met een transparante achtergrond in plaats van af te wisselen met een gekleurde achtergrond. Zo voorkom je dat je webshop rommelig oogt. Uiteraard moeten alle productfoto’s van hoge kwaliteit zijn, zodat ze scherp worden weergegeven en is het een goed idee om een product vanuit verschillende hoeken te tonen. Zo krijgt de bezoeker een zo goed mogelijk beeld van het product, bijna zoals in een fysieke winkel.