Pinterest is dé place to be als je online producten wilt kopen of verkopen. 93% van de actieve Pinterestgebruikers zegt dat ze Pinterest gebruiken om aankopen te plannen. Het is dan ook niet verrassend dat veel mensen Pinterest gebruiken om verlanglijstjes te maken. Dit maakt het een geweldige plek om producten te promoten, met name creatieve producten die op een mooie manier te fotograferen zijn.
Wat nog beter is, is dat posts op Pinterest, oftewel ‘pins’, over het algemeen een relatief lange tijd bekeken worden. Het is niet ongebruikelijk dat pins gedurende maanden worden bekeken nadat ze zijn gepost. Optimaliseer jouw pins door ze te plaatsen wanneer veel mensen online zijn (bijvoorbeeld in de avonduren), door de juiste zoekwoorden te gebruiken en boeiende foto’s te maken.
Je kunt pins gebruiken om nieuwe producten op de markt te brengen, maar ook om bijvoorbeeld tutorials te delen, een website of content te promoten. Kortom, alles wat je maar kunt bedenken. Op Pinterest kun je kiezen uit een groot aantal pinindelingen, van statische afbeeldingen tot video's die automatisch worden afgespeeld. Wat je ook kiest, je hebt slechts drie hoofdonderdelen nodig: een uitgelichte afbeelding of video, een beschrijving en een weblink.