Naast Facebook en Instagram wil je waarschijnlijk ook op andere social medianetwerken actief zijn met jouw webshop. Sommige sociale netwerken werken beter voor jouw shop dan andere, iets wat je na verloop van tijd vanzelf zal ontdekken.
Wanneer je bijvoorbeeld visueel aantrekkelijke producten verkoopt, of een merk voert dat een bepaalde levensstijl uitstraalt, kunnen op foto’s gerichte social media zoals Instagram en Pinterest goede opties zijn om actief op te zijn met jouw webshop. Ben je juist van plan om veel videocontent te maken en online te plaatsen? Denk dan eens aan het claimen van een gebruikersnaam op YouTube zodat je via je eigen YouTubekanaal video’s kunt publiceren. Ook kun je nadenken over de inzet van filmpjes op Facebook, Instagram en TikTok!
Onthoud dat het onderhouden van social mediakanalen veel tijd en inzet kost, dus kies alleen netwerken die goed bij jouw shop of merk aansluiten en waarvan je weet dat je de tijd hebt om ze te onderhouden. Is dat niet het geval? Dan kun je ervoor kiezen om dit soort diensten uit te besteden aan (social media)marketingbureaus.