Bij het toevoegen van foto's in de onderhoudstool van jouw webshop is het belangrijk om hier één lijn in aan te houden. Wees bijvoorbeeld consistent in het gebruik van een achtergrond voor je foto's: wanneer je steeds een grijze achtergrond gebruikt, blijf dit dan doorvoeren en wissel niet opeens naar een roze achtergrond. Let wel op met de achtergrondkleur die je kiest; deze moet bij de achtergrondkleur van je webshop passen. Een foto met een grijze achtergrond terwijl de achtergrond van je webshop roze is, zal er niet mooi uit zien. Download je een afbeelding van internet, dan heb je vaak de keuze tussen een PNG- of JPG-extensie. Een foto met een PNG-extensie heeft een transparante achtergrond (wit), terwijl een foto met een JPG-extensie wel een achtergrond heeft. Een PNG-foto is verder van hogere kwaliteit, waardoor het bestandsformaat dus groter is. Gebruik bij voorkeur geen foto's met een te groot bestandsformaat, bijvoorbeeld 2MB, omdat dit de laadtijd vertraagt.
Verder is het aantrekkelijk voor bezoekers wanneer je in de categorieweergave puur het product toont op een foto. Verkoop je bijvoorbeeld een spijkerbroek, laat dan enkel de spijkerbroek zien. Voeg pas bij de detailweergave van een product een foto toe van hoe de broek eruit ziet als ze daadwerkelijk door iemand wordt gedragen, zodat de bezoeker hier een goed beeld van krijgt. Dit kun je bij allerlei producten op deze manier aanpakken: eerst enkel een foto van een zetel en bij de detailweergave ook een foto van de zetel als deze in een woonkamer staat.
Probeer er ook voor te zorgen dat de foto's die je gebruikt constant dezelfde afmetingen hebben, dit geeft bezoekers een rustige indruk omdat de foto's er in ieder blok dan hetzelfde uitzien. Wil je een deel van een foto tonen en deze niet in zijn geheel laten zien? Gebruik dan de canvasweergave. Er wordt dan als het ware ingezoomd op de afbeelding. Deze instelling vind je via: Startpunt - Mijn producten - Categorieën beheren.