Wanneer je webshop klaar voor de start is, moet je bezoekers zien te krijgen. Door gebruik te maken van online marketing zorg je ervoor dat je beter gevonden wordt. Search Engine Optimization en Advertising ook wel SEO en SEA genoemd zijn manieren die helpen bij het beter vindbaar worden binnen de zoekmachines zoals Google. SEO is een gratis manier die jou hierbij helpt. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken in jouw content en interne en externe links toe te voegen word je al snel beter vindbaar.
Daarnaast is het hebben van social media kanalen ook erg belangrijk. Wanneer je bijvoorbeeld kleding verkoopt kan je heel goed Instagram inzetten om mensen naar je webshop te trekken, omdat je het ook als verkoopkanaal kan instellen. LinkedIn is een meer zakelijk platform waar je handig een groot netwerk kan opbouwen. Facebook is weer meer informeel en kan je ook inzetten om mensen door te verwijzen naar jouw shop of om rechtstreeks jouw webshop producten op te verkopen via de Facebook Shops koppeling. Instagram is dan weer meer voor foto’s en TikTok kun je inzetten voor video’s. Dit is allemaal gratis in te zetten, maar je kan er ook voor kiezen om te adverteren. Wanneer je geld inzet op Google advertenties kun je bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Jouw positie hangt wel af van je budget en hoe goed jij de advertenties opzet. Binnen Google Ads word je hierin goed begeleid met tips. Op social media is het ook mogelijk om te adverteren om specifieke doelgroepen wat je helpt om beter vindbaar te worden, je bereik te laten groeien en hopelijk zo ook de conversie te laten stijgen.
Wanneer je al deze elementen goed hebt ingericht zal je een vliegende start maken met jouw webshop. Wil je meer weten over de verschillende onderwerpen die komen kijken bij het starten van een webwinkel, lees dan meer op onze website die je dit én meer vertelt over wat er bij komt kijken wanneer je een webshop gaat beginnen.